Walau setinggi manapun darjatmu,sehina manapun keturunanmu,secantik manapun wajahmu,sehodoh manapun rupamu,sebanyak manapun hartamu,sedaif manapun hidupmu...namun kita semua sama saja sebagai pelakon dunia yang hanya sementara...Pujian dan cacian lumrah dunia janganlah kita leka dan terluka......

Katering ke masak ramai2....

Bukan senang nak buat kenduri kendara ni woooiiii...silap2 haribulan habis kenduri demam seminggu,lebih2 lagi kalau kenduri kawin terutama tentang menu dan penyediaannya.Kadang2 pening kepala fikir samada nak guna katerer atau masak ramai2.

Bukan apa....tapi memikirkan cakap2 orang sekeliling,kalau ambil katerer mulalah ada suara2 sumbang berbisik2 mengatakan taknak campur masyarakatlah,menunjuk banyak duitlah,tak meriahlah sebab takde acara siang menyiang daging dan macam2 lagilah.

Tapi...bila buat masak ramai2 panggil jiran2 sekeliling bukan semua boleh join,ada hal lah,saudara kenduri di kampunglah,tak sihatlah,dah booking hotel pergi bercutilah....habistu berapa orang je yang tinggal.
Akhirnya tinggallah tuan rumah sendiri yang bertungkuslumus menyiapkan segala persiapan.

Zaman sekarang ni ada masanya kita tak perlu terlalu memikirkan cakap orang nanti sendiri yang susah.Ada perkara yang kita perlu buat keputusan sendiri yang penting semua berjalan lancar hati pun senang.

Tiada ulasan: