Walau setinggi manapun darjatmu,sehina manapun keturunanmu,secantik manapun wajahmu,sehodoh manapun rupamu,sebanyak manapun hartamu,sedaif manapun hidupmu...namun kita semua sama saja sebagai pelakon dunia yang hanya sementara...Pujian dan cacian lumrah dunia janganlah kita leka dan terluka......

Cepat2 lah wasiat kan harta korang kalau tak.....

Bunyi entry cam buang tebiat je.....hu hu..Tapi apa yang aku tulis ni berdasarkan pengalaman kenalan aku sendiri.

Aku kesian sangat ngan kenalan aku yang sorang ni, yelah dah lah suami baru meninggal dunia pastu terpaksa plak menyara dua anak yang masih kecil.Allahyarham suaminya plak tak sempat nak meninggalkan apa2 wasiat walaupun dia ni kira banyak duit sebab masa hidupnya kira sorang bisnesman jugaklah.

Yang terkilan sangat tu keluarga si suami ni tak mengagihkan walaupun sedikit harta kepada kawan aku ni.Habis kereta buruk,baju buruk,seluar buruk semua diambil buat harta.Kesian ngan si isteri nak meneruskan kehidupan terpaksa memulakan hidup baru.

Tu lah...nasihat aku kepada semua kaum suami namakan lah harta benda korang jangan amik mudah,ye lah kita tak tau ajal maut di tangan Tuhan.Bukan niat aku suruh si isteri paksa suami2 korang letak semua nama harta atas nama isteri tapi itu semua untuk kebaikan demi anak2 jugak. Jangan nanti merempat dikemudian hari walaupun dulu suaminya sorang jutawan...

Tiada ulasan: