Walau setinggi manapun darjatmu,sehina manapun keturunanmu,secantik manapun wajahmu,sehodoh manapun rupamu,sebanyak manapun hartamu,sedaif manapun hidupmu...namun kita semua sama saja sebagai pelakon dunia yang hanya sementara...Pujian dan cacian lumrah dunia janganlah kita leka dan terluka......

Betul ke bos pompuan ni menyusahkan.......

Emmmm......betulke statement tu.Mungkin ada betul ada salah....Apa kata kita baca dulu dialog2 dari kenkawan aku ni.

Dialog 1 :
Hari ni punyalah angin aku ngan bos aku ni.Aku taulah aku buat report salah tapi tak patutlah dia jerit kat aku sampai satu ofis dengar pas tu dia siap cakap kat aku buta,pekak macam aku ni tunggul tak bernyawa plak.Aku tak kisah kalau dia panggil aku dalam bilik dia pastu marahlah puas2,ni tak,depan officemate dia boleh jerit kat aku rasa cam aku nak terajang je ngan dua belah kaki ni sib bek dia tu pompuan cam aku gak....

Dialog 2 :
Singa betina kat ofis aku ni pun satu,kalau ngan staff lelaki punyalah baik,kalau bercakap tu suara lembut mengalahkan suara Siti Norhaliza,tersengeh2 cam kerang busuk,sikit2 si Boy,sikit2 Boy,semua keje nak bagi kat Boy buat,baguslah tu tak yah aku buat......tapi kalau hujung tahun aku dapat bonus dan kenaikan sikit alasan dia aku tak buat keje aku nak komplain bukan aku tak nak buat keje tapi dia yang tak bagi aku kerja.

Boleh diterima akal jugak kan....Bos pompuan ni banyak songel pas tu emo plak.Habis tu camana....

Agaknya cas positive ngan positive menolak cam tu jugaklah ngan manusia.Agaknyalahhhh......

Tiada ulasan: