Walau setinggi manapun darjatmu,sehina manapun keturunanmu,secantik manapun wajahmu,sehodoh manapun rupamu,sebanyak manapun hartamu,sedaif manapun hidupmu...namun kita semua sama saja sebagai pelakon dunia yang hanya sementara...Pujian dan cacian lumrah dunia janganlah kita leka dan terluka......

Aku izinkan suamiku kawin lagi satu kalau......

Errrkkk.....baca tajuk entry je kaum hawa dah fobia.Ini petikan kata2 dari kawan aku sendiri.Dia citer ngan aku kalau suaminya nak kawin lagi satu tak de masalah tapi layakkah dia.Lelaki ni kalau ada hajat cam tu mesti memenuhi syarat2 tak boleh asal teringin je boleh kawin lain,habislah pompuan kat dunia ni teraniaya....

Katanya camni :

1.Pernahkah dia jadi imam aku dan anak2 kat rumah,sembahyang pun hari Jumaat dan Hari raya je,camna nak jadi ketua keluarga untuk 2 rumah,camtu habislah keluarga dengan dia2 sekali melingkup...

2. Ada tak gaji dia cecah sampai 2K,skang ni pun aku yang bertungkus lumus keje OT sampai malam kadang2 sabtu ahad pun keje,habistu kalau dah kawin lain tentu ada anak baru lagi banyak belanja dengan susu,pampers,kain baju....nanti anak2 juga yang tak cukup makan pakai.

3. Selama ni ada tak dia bangun tengah malam buat susu anak?Tak adaaaaa.....akuuu jugak....camana aku nak izinkan dia kawin lain....memang dia tak layak pun..

Entahlah...kalau difikir2 kan memang betul kata2 kawan aku tu,kalau satu rumah tak boleh nak hendel camana nanti kalau ada dua,tiga empat buah rumah,kan ke menganiaya namanya tu.Nafsu punya pasal habis tonggang terbalik semua.

Untuk kaum Adam timbang2 kan lah,adakah anda layak untuk berkawin lagi satu.......

Tiada ulasan: